onsdag 12 november 2008

EkoTänk hissar o dissar produkter

Jag har sprungit på några produkter på sistone som gjort mig strålande glad och citronsur om vart annat:
  • I love Eco (ICAs EMV) har kommit med Ekologisk Fullkorns Crunchy. En ekovariant på Start-flingorna ni vet. Jag gillar, sådär barnsligt mycket. Man syndar hela tiden; tar lite för mycket, tar en okynnestallrik. Det är här riktigt bra med I love Eco - det kommer nya roliga produkter.
  • Arlas vanliga KRAV-vispgrädde var slut, så jag tog Milkos KRAV-grädde med lång hållbarhet. EkoTänk tycker inte om den. Jag har prövat två gånger nu, för jag trodde det måste vart något fel på den första. Milkos vispgrädde är svårvispad, får en lite seg konsistens och har en konstig smak; inte alls fräcsh och luftig. Dra tillbaka den, Milko!
  • Kung Markatta har kommit med ett sortiment med smaksatta nötter och mandlar. Jag har prövat några av dem och har fallit pladask för Tamarimandlar. Krogarnas trista glutamatchilinötter kan slänga sig i väggen! Det här är riktigt gott snacks för vuxna människor! Mustigt, fylligt, nästan värmande i smaken.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste tyvärr säga att jag har samma erfarenheter av Milkos grädde med lång hållbarhet. Men är det inte något som har att göra med just det där med hållbarheten?
Och de där tamarimandlarna - ja visst är de supergoda! Fick prover på dem från KM och de var verkligen fina!

Johan sa...

Ja, hållbarhetsbehandlingen är ganska våldsam. Sedan har de tillsatt något (iofs KRAV-godkänt)för att rädda situationen. Känns konstigt för mig - vem behöver hållbarhetsbehandlad vispgrädde?

Anonym sa...

Nä Milkos eko-grädde kan man endast ha i matlagning. Jag gillar Santa Marias chutney den är jättegod. På KRAV kaviaren står det att den innehåller natriumbenzoat, det tycker jag är konstigt att de fick tillstånd till. Annars är det lätt att vara eko konsument även på landet numera, och vi har n ekoloisk och närproducerat butik; Skafferiet, så nu är vi handlare

Johan sa...

Konserveringsmedel i KRAV-kaviar? Ja, så är det. De får endast förekomma i vissa typer av fiskkonserver som sill och kaviar. Det hänger ihop med att fiskreglerna är ganska nya och när marknaden skulle igång skulle ingen fiskebåt kunna sälja sin fångst om man inte kunde tillåta just dessa medel under en övergångsperiod. Det börjar bli dags att revidera de reglerna och då tycker jag verklige n man ska ompröva dessa medel.

Related Posts with Thumbnails