onsdag 26 november 2008

Den ofrivilliga läckan

Signaturen Kari gillade att jag läckte nyheten om Lasse Nellmer först i världen. Det kan jag väl iofs bjuda på, men det var inte riktigt tänkt så. Grejen var så här att Lasse presenterades för personalen igår på kansliet medan jag satt på X2000 och var med på telefon. När vi var klara med det och överens om att ett pressmeddelande skulle gå ut idag (onsdag), satte jag mig ned och funderade.

Det är ju det jag har den här bloggen till, att formulera tankar. Och man tänker bra på tåg. Cool, tänkte jag. Jag sparar det som utkast och skriver klart imorgon när jag har sovit på saken och läst pressmeddelandet oxå. Nu var det bara det att SJs bredband varierar rätt kraftigt i bandbredd. När jag hade tänkt klart fick jag lixom ingen respons från Blogger, och på något vis blev det nog så att jag lyckades publicera det hela istället för att spara för vidare arbete. Skumt, för jag tyckte jag kollade och kollade, men så blev det.

Kollegerna blev sådär lagom glada. Men Kari blev ju glad. Och förhoppningsvis några till. Själv upptäckte jag fadäsen sådär ett dygn senare, när hönsmötet jag var på var över. Men, men... Nu går vi vidare och funderar på andra saker...

Läs KRAVs officiella pressmeddelande här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev också glad, haha! Och dessurom måste jag varit väldigt virrig själv, för jag hade hela dagen igår fått för mig att du skrivit tidigare att det var igår det skulle bli officiellt.. Men det är en väldigt trevlig nyhet ändå, vare sig det är igår eller idag!

Johan sa...

Ja, jo, planen var ett tag att det skulle bli officiellt på tisdagen, så DET var i alla fall korrekt. Ett tag. Men sedan blev det ändring.

Related Posts with Thumbnails