onsdag 25 februari 2009

Klicka för skogen!

Ett klick för skogen lämnade en kommentar häromdagen. De ville ha hjälp:
Just nu kämpar man för att rädda Verles gammelskog i närheten av Göteborg, och det är bråttom! Innan den 19 mars måste man ha pengarna. All hjälp behövs!
Det funkar så att man klickar på en knapp på deras sida. När man klickar på knappen så kommer man till en sida där man får se ett par annonser. Det är den exponeringen som insamlarna får lite pengar för. Sedan kan man givetvis donera mer.

Jag hoppar in där och klickar då och då. Det rekommenderar jag alla att göra.

2 kommentarer:

Monica sa...

Jag klickar på! Har stort intresse av detta då den där skogen bara ligger några mil bort och jag har varit där många gånger!
Fråga: Hur är det med KRAV-märkt lax? Vad utfodras den med, vet du? Antar att ni får den frågan några gånger idag...

Johan sa...

Laxen - jo det har nog ringt en del om det idag, även om jag inte själv varit inblandad.

Jag har inte vattenbruksreglerna i huvudet nu men såvitt jag minns ställs det en del krav på KRAV-fodret: det får inte innehålla mer än en viss andel fiskmjöl, fiskmjölet ska komma från avrens (dvs sådant som vi inte äter) och från hållbara bestånd.

Men - om du vill få ett krispigare svar är det bästa nog att skicka en fråga till info@krav.se. Misstänker att de har fått blykoll på alla detaljer under dagen...

Related Posts with Thumbnails