lördag 6 december 2008

EkoTänk hissar o dissar

Jag har råkat på ett par produkter som jag vill varna för respektive rekommendera:
  • Tindra Ekologisk (och KRAV-märkt) Glögg från Saturnus. Lankig, blek, trist. Köp den inte. Värm hellre lingon- eller svartvinbärssaft och spetsa med kryddor/vin/sprit efter behag. Trist att Saturnus släpper en sådan B-produkt när de har riktiga stjärnor som Greenly i sitt sortiment.
  • Proviva Björnbär, KRAV-märkt, från Skånemejerier. Av de provivadrycker jag har smakat är detta den klart godaste. Mycket godare än den första KRAV-provivan som var någon skum variant med päron. Suveränt mot struliga barnmagar, hur som helst; gott och nyttigt. Köp den. Späd med vatten om barna dricker för mycket (den är ganska dyr som bulkdricka).

2 kommentarer:

Rekobloggen sa...

Vad synd på glöggen. Jag som hade sett fram emot ekologiskt glöggmys i år.

Johan sa...

Hm, ja, men jag testade en från Systemet, Dufvenkrok tror jag den hette. Den var god.

Related Posts with Thumbnails