måndag 7 september 2009

Reklam på EkoTänk?!

Någon kanske reagerar på att jag har släppt in en reklamruta på bloggen. EkoTänk är för mig bland annat en upptäcktsfärd. Jag experimenterar lite med tankar, färg, form och kommer lite längre här i världen på det sättet.

Jag är lite nyfiken på reklamen. Hur funkar det? Kan jag styra innehåll? Kan det verkligen ge några pengar att tala om för en liten blogg i ytterkanten av cyberrymden? Kommer någon att surna till? Vi får se. Det blir spännande det här, som allt annat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Flera bloggar jag läser har reklam, men jag ser den inte, så de har verkligen det inte lätt att synas trots den stora plats de tar.

Jag har själv funderat på vad jag skriver om, att det också i sig kan vara reklam för produkter som får gratis publicitet. Kultur tycker jag kan få det lilla stöd jag kan bidra med. Men jag tar en och annan funderare när jag nämner eller visar andra produkter hos mig...

Jag skrev på min "hundblogg" om en produkt från apoteket och det tog bara några dagar innan jag fick inbjudan till ett mingel som de höll i Stockholm. Så det var verkligen påtagligt att de söker nya vägar att nå oss konsumenter.

hippihäxan sa...

Har också funderat på reklam, men inte fått arslet ur liksom. vill egentligen inte, men om man nu ändå skriver så gör det ju inget att man får några slantar (om det överhuvudtaget blir något) hjälper ju en halvt arbetslös morsa något iallafall...
Så kör på, antar att ditt budskap inte ändras för att du blir "kommersiell" :)

Johan sa...

PQ - visst kan det man skriver vara reklam, men så länge jag inte får något för det, så betraktar jag det som tips till likasinnade.

Och visst har företag och organisationer bestämt sig för att bloggosfären är viktig. På jobbet får vi allt fler och allt mer avancerade förslag på hur vi ska övervaka vad folk säger om oss på sina bloggar.

HippiH - vet som sagt inte om det ger något öht. Jag tror att om det ska ge något måste man börja fundera aktivt på hur man genererar trafik och klick. Och då ska man ju ha tiden och energin till det.

Johan sa...

...

Related Posts with Thumbnails