lördag 19 september 2009

Ekologiskt på Wikipedia

Har hållit mig hemma och fört krig mot en dunderförkylning i ett par dagar. Nu när jag börjar komma ut på andra sidan kliar det i fingrarna och jag bestämmer mig för att titta närmare på vad som finns om eko på svenska Wikipedia. Till slut kan jag inte hålla mig utan har försökt få till lite förbättringar, iaf vad gäller artikeln om ekologiskt jordbruk. Ekoskeptikerna har varit där och förklarat varför de är skeptiska. Jag borde givetvis slänga fram lite vetenskapliga artiklar som hävdar motsatsen.

Men nu tog orken slut. Dags att läsa en god bok, istället. Om någon annan vill ta vid, går det givetvis bra.

4 kommentarer:

kristoffer Nolgren sa...

Ofta tycker jag att engelska wikipedias artiklar håller mycket högre kvalitet! Om du tar dig för att skriva något kan du ju kika där!

Johan sa...

Kristoffer - visst har du rätt, men dessvärre ser jag att svenska Wiki citeras i både konsultrapporter och studentarbeten... Bra idé ändå att kolla där.

NYFIKEN-GRÖN sa...

Hej vänner!

Jag sitter på samma kontor som hittabloggen.se och om du registrera din blogg hos dom så får du över två timmars gratis spotlight vilket ökar dina besökare! Ange "Nyfiken-Grön"

Alexandra

Johan sa...

...

Related Posts with Thumbnails