måndag 14 september 2009

Och vad är han värd? Handgjord ekologisk choklad!


De sista minuterna på SANA-mässan började jag känna mig rätt trött. Ibland är det skönt att vältra sig i självömkan.


Ett problem med matmässor är att ofta så finns det inte så mycket av godsakerna att köpa eller ta med sig i någon vidare omfattning. Ibland får utställarna inte sälja (det är ju en proffsmässa) och ibland har de inte tid med enskilda (de är fokuserade på proffsköpare). Så när jag ville tröstäta var det liksom grinigt läge.


Men så sprang jag på en utställare som stod och gjorde chokladkakor i montern och sålde. Ganska dyrt. Perfekt - det fanns en 70% Fondente. Det var jag värd tyckte jag. Spröda toner av citrus... Mmmm! Så jag tog hem en kaka också. Men K tyckte att Änglamarks 70% var godare. Så jag får ha den här njutningen för mig själv ett tag till!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails