Kosmetika och wellness har växt förra året var det en egen hall, nu är det en och en halv. Dels den nya, ljusa hall 7, men också halva hall 7A. Smart. Man ser mycket trevligare ut i dagsljus än i det glåmiga lysrörsljuset i de andra hallarna.
Precis som på övriga BioFach så är det både stort och smått. Weleda har en ganska stor monter med en levand sjöjungfru och en styltman. Det är också många mindre leverantörer. Indiskt verkar stor, mycket ayur veda. Jag kan för lite om den här branschen för att ge några detaljer. En kul detalj var att mitt i hall 7 har utställarna radat upp sina produkter, som en slags real-life-katalog. Man kan passera utställningen och se om man ser något som intresserar, i så fall går man till det båset. Rätt populärt.
Wellness verkar också stort. Och då handlar det ofta om metoder snarare än produkter. Det gäller en viss sorts massage som inkluderar en viss sorts olja eller aromterapi. Någon sålde massagestolar där man slappnar av under inflytande av utvald musik och med glasögon som ger ljuspulser mot de slutna ögonen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar