fredag 12 juni 2009

EcoQueen lägger ned - trist!

Har just hört att EcoQueen lägger ned. Det tycker jag är trist. För ett år sedan var fyra eko-tidningar i eller på gång; Camino, EcoQueen, REKO och en satsning från Bonnier. Bonnier satte aldrig sin grej på marknaden och så var de bara tre.

Jag har varit glad åt att det har funnits tre ekotidningar för olika typer av konsumenter. Och jag tycker att EcoQueen kanske var den spexigaste. Den närmade sig liksom en konsumentgrupp som tidigare har varit låååångt från eko, och liksom hjälpt till att definiera ett nytt sätt att leva mer hållbart. Och så var de bara två... Jag kommer att sakna den där blaskan.

Däremot gör detta möjligen livet lättare för de som återstår. Det är ju ingen dans på rosor att dra igång en ny tidning. Kanske går några prenumeranter och köpare över till Camino och REKO. Hoppas det.

2 kommentarer:

Monica sa...

Jättetråkigt! Jag köpte ett nummer och den kanske inte var riktigt "my cup of tea" men som du skriver, intressant målgrupp! Kanske var inte tiden riktigt, riktigt mogen...?

Johan sa...

Hm, kanske inte. Hoppas den tiden kommer snart.

Related Posts with Thumbnails