tisdag 21 april 2009

Vårtradition

Vi har nu två lokala mjölkleverantörer i Uppsala; Sju Gårdar och Arla. Den 9:e maj ordnar Sju Gårdar betessläpp på Stabby (Uppsala Näs) och Arla ordnar på Jälla. Den 16:e maj ordnar Sju Gårdar på Almunge Prästgård oxå.

Det har blivit en vårtradition för oss att vara med på betessläppet. Hittills har det bara varit Arla som har ordnat på en gård, men i år är det alltså tre tillfällen. Kul! Jag tror det gör mycket för att vanligt folk ska komma närmare mattillverkningen.

Själv ska jag åtminstone vara med på Stabby, som är min närmaste mjölkgård. Ska bli jättekul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har tänkt åka på det flera år men inte kommit iväg... så år kanske vi ses där! :)

Johan sa...

Ja, jag kommer att vara där. Om du är där får du väl ha en röd nejlika i knapphålet, så att jag känner igen dig.

Related Posts with Thumbnails