söndag 8 juni 2008

Ekomode på tillväxt


Roade mig med att uppgradera garderoben lite häromdagen. Ärligen gör jag det inte så ofta som jag skulle vilja. Ekokläder har varit ganska dyra och svåra att hitta i den form och färg jag vill ha. Jag vet ju att ekomodet har tagit fart, men blev ändå lite omtumlad. Jämfört med för något år sedan är urvalet astronomiskt. Och flera leverantörer har återförsöljare här i sta'n. Jag kan alltså gå och botanisera. Häftigt. Och allt är inte jättedyrt.


Allt nog. Hinner inte botanisera innan Organic World Congress, och då vore det ju bra att vara hel och ren. Fick bli ett par brallor från Bergman Store, en skjorta i indigo (häftigt om det verkligen är indigo) från Tryckvåg, och lite annat smått o gott.


Det man skulle vilja se nu är att någon av sajterna som erbjuder skräddarsytt fixade en ekologisk kollektion. Certifierat hela vägen så att inte tyget är OK, men skrädderiet en sweat shop. Tyg kan man i all fall köpa lite över allt, visar det sig.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails